Posted on

Teknikal analisis : Teknik mengunakan ” Moving Average “

Assalamualaikum,

Padang Besar, 23 ogos – Apa khabar anda semua ? sudah lama juga rasanya saya tidak mengemaskini isi kandungan dalam laman web nih.Ini semua gara-gara tumpang sekaki dalam urusan urusniaga tukaran matawang asing lahh.Akhirnya dua-dua kaki kena tumpang.Apa boleh buat, siapa suruh cari penyakit kan ?.Untuk kali ini saya akan bawa mai cerita berkaitan teknikal analisis.Kalau nak tau apa cerita dia,sila lihat dibawah.

Apakah teknik yang hendak disampaikan untuk kali ini ? Jawapanya saya sudah letak sebagai tajuk utama.Tetapi tidak mengapa saya beri tahu sekali lagi.Pada kali ini saya akan bawakan kepada anda cerita berkaitan ” Moving Average “.
Mungkin ada yang sudah tahu dan sudah biasa dengan teknik yang bakal disampaikan ini.Sebelum itu saya ingin beritahu kepada anda semua disini dari awai-awai lagi bahawa bahan yang bakal anda semua lihat ini saya dapatkanya melalui internet.Jadi saya harap apa yang hendak disampaikan ini dapatlah serba sedikit menambahkan lagi koleksi ilmu pengetahuan yang telah sedia ada tuh.Rasa macam hendak huraikan satu-satu,tetapi apa boleh buat ilmu yang saya ada adalah terhad dan yang paling penting dan kalau anda semua nak tahu saya pun baru nak cuba guna teknik ini.Jadi untuk memudahkan cerita,saya ada sediakan Video khusus yang menceritakan kepada kita berkaitan moving average nihh.Video ini dalam bahasa orang putih.Jadi kalau tak faham macam biasalah kena pergi tanya dekat orang yang faham bahasa orang putih nihhh.Alangkah baguihnya kalau ramai orang melayu yang sanggup buat video yang berguna macam ini.Yang peliknya Video xxx atau terlampau….????…banyak lah pulak.Mungkin inilah sebahgian dari tanda-tanda kehancuran dan kemunduran dan juga kejatuhan sesuatu bangsa yang sudah dikatakan merdeka seperti yang sering dikatakan tuhh kot.Mungkin juga..Sebab tak ramai orang yang sukakan ilmu pengetahuan.Tak merdeka lagi lahhh tuhhh….

Selamat menonton.Bawa mai dari
negeri orang putih nihh.

[media id=15 width=520 height=380]

Macam mana dengan bahan yang di sediakan tuhh ??.Harap-harap anda dapat lah serba sedikit maklumat berguna darinya.Saya pun tak mau cerita panjang – panjang dekat sini.Sebab saya nak pergi buat kajian tentang moving average nihh.Nak tengok juga sesuai atau tak dengan kehendak saya.Sampai disini dulu.Kalau ada salah dan silap tuh atau terkurang dekat mana-mana saya minta maaf banyak-banyak.

Kata-kata sepintas lalu :Kalau ingin berjaya didunia kita kena ada ilmu,
kalau nak bejaya di akhirat pun kita kena ada ilmu,
Dan kalau kita nak berjaya kedua-duanya kita kena berilmu.

Sekian terima kasih dan selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 50

Technorati Tags: , ,

Powered by ScribeFire.

Posted on

Peluang Perniagaan : Menjual dan membekal kasut bundle

Assalamualaikum dan salam hormat,

Satu lagi peluang perniagaan yang terbuka luas kepada sesiapa sahaja yang berminat untuk memborong dan menjual kasut bundle pelbagai jenama.

Kepada sesiapa yang berminat sila hubungi pihak saya dengan segera untuk mendapatkan maklumat lanjut terkini berkenaan perniagaan kasut bundle. Ini juga merupakan satu peluang yang menarik kepada sesiapa yang ingin memulakan perniagaan yang kian mendapat tempat di negara kita. Bab permintaan kasut bundle dipasaran bagaimana pulak ?, ooooooo itu tidak perlu dibimbangkan. Kasut bundle memang sudah ada peminatnya yang tersendiri di negara ini.

Semoga maklumat ini dapat membantu anda semua yang berminat untuk menceburkan diri di dalam bidang perniagaan kasut bundle dan bagi yang sedang mencari pembekal kasut bundle. Sila rujuk spesifikasi serba ringkas berkenaan kasut bundle yang tawarkan oleh pihak saya.

Kos yang diangarkan untuk satu guni kasut bundle adalah :

  1. Dalam RM 1250.00 + kos penghantaran mengunakan perkhidmatan KTMB
  2. Kasut bundle yang ditawarkan ini merupakan kasut bundle yang telah siap di proses. Tak perlu untuk diperbaiki lagi, semuanya telah siap sedia.
  3. Macam-macam jenama ada.

Kepada yang berminat, sila berhubung secara terus dengan pihak saya untuk mendapatkan maklumat yang lebih lanjut berkenaan harga dan juga stok kasut. Harap maklum.

Sekian terima kasih dan selamat majujaya.

 

Posted on

Teknik berkesan dari Jesse Livermore untuk melabur

Siapakah sebenarnya Jesse Livermore ?
Beliau merupakan seorang pelabur yang berjaya dipasaran saham yang pernah wujud dalam dunia pelaburan pada zamannya.Beliau pernah berjaya  mencipta keuntungan sebanyak $3juta dalam masa satu hari pada tahun 1907.Pada tahun berikutnya iaitu pada tahun 1929 beliau berjaya sekali lagi mencipta keuntungan iaitu sebanyak $100 juta.

Inilah dia sebahagian dari kejayaan yang berjaya di cipta oleh Jesse Livermore ketika beliau berurusniaga.
Mungkin ada lagi cerita menarik tentang kejayaan mengenai beliau.Tetapi malangnya saya hanya dapat sedikit sahaja cerita mengenainya.Yang selebihnya anda kena cari sendiri atau pun tunggu saja keluaran yang akan datang.   
Tujuan saya pada kali ini bukan untuk bercerita tentang latar belakang Jesse Livermore tetapi untuk melihat apakah teknik yang beliau gunakan ketika berurusniaga sehingga berjaya mencipta keuntungan dengan sedemikian rupa.Baiklah  kita jangan buang masa,sila lihat cerita mengenainya dibawah :

Tip ringkas dan langkah-langkah yang sering digunakan oleh Jesse Livermore.

  • Keluar dari urusniaga atau ” cut loss ” dengan segera jika mengalami kerugian.(Maksimum kerugian yang beliau tetapkan adalah 10%)
  • Biar keuntungan naik selagi tidak ada alasan yang kukuh untuk keluar dari urusniaga atau ” take profit activity “.
  • Pastikan jumlah kuanter yang ingin diperhatikan tidak terlalu banyak.Untuk memudahkan urusan pemantauan.
  • Berhati – hati jika berurusniaga diwaktu  pasaran terlalu tinggi.

Tip ringkas untuk mencipta keuntungan.

  • Keuntungan akan datang apabila masuk berurusniaga kemudian duduk dan menunggu masa datangnya keuntungan tersebut dan bukannya dari berfikir semata-mata.
  • Apabila sudah tiba waktunya anda harus keluar dari pasaran atau urusniaga.
  • Untuk berurusniaga harga yang hendak dibeli tidak terlalu tinggi dan tidak juga terlalu rendah.
  • Jangan melabur atau berurusnaiga mengunakan duit simpanan untuk kegunaan keperluan diri dan keluarga anda.
  • Dalam pergerakkan harga dipasaran.Turun naik harga mesti berlaku dalam setiap urusniaga.Kesabaran dan mengikut disiplin urusniaga adalah amat penting.
  • Amaran bahaya akan datang : ” ONE DAY REVERSAL ” apabila harga urusniaga paling tinggi hari ini melepasi harga urusniaga paling tinggi yang lepas.Tetapi penutup hari ini lebih rendah dari penutup hari urusniaga yang lepas dan jumlah dagangan ” VOLUME ” pada hari urusniaga tersebut tinggi dari hari urusniaga yang lepas.Berhati-hati !! kata Jesse Livermore.
  • Tunggu sehingga cukup syarat – syarat yang telah anda tetapkan,baru buat keputusan untuk memulakan urusniaga.
  • Beli dengan jumlah lot yang kecil dahulu untuk tujuan ujian dan penilaian anda terhadap urusniaga yang telah anda buat sebelum membuat keputusan membeli dengan jumlah lot yang besar.

Itulah sahaja teknik dan juga tip urusniaga yang di gunakan oleh Jesse Livermore yang ada pada pengetahuan saya.Bagi saya teknik yang digunakan ini berbagai-bagai,Jadi terpulang kepada anda semua sama ada untuk mengunakannya atau sebaliknya.Ada sesetengah dari tip yang saya dapati dari teknik yang digunakan Oleh Jesse Livermore ini tidak dapat saya terjemah kedalam bahasa melayu yang boleh memudahkan anda semua memahaminya.Jadi saya terpaksa menaguhkannya dahulu sehingga saya dapat cerita dan gambaran  yang sebenarnya.

Kata seorang penulis :
Spekulasi adalah perniagaan,dan sama dengan perniagaan yang lain.Ia memerlukan kerja kuat untuk mendapat hasilnya. 

Jika ada sebarang kesilapan saya mohon maaf.Pembetulan dan teguran dari anda semua yang berkunjung dan sudi membaca cerita ringkas ini saya amat hargai.
Yang selebihnya kita akan bersambung pada keluaran akan datang.

Sekian terima kasih dan selamat menjadi pelabur yang berjaya.         
                        
      

Powered by ScribeFire.

Posted on

Hasil kraftangan dari bahan kitar semula ” kertas surat khabar lama “

Dibuat dari kertas majalah
Dibuat dari kertas majalah

Assalamualaikum,

Pada kali ini saya akan berkongsi pengalaman saya sendiri, melihat bagaimana hasil gubahan dari bahan kitar semula iaitu kertas surat khabar lama yang dihias dan dibentuk sehingga menjadi hasil karya yang menarik sehingga mampu menjadi salah satu dari  sumber pendapatan tambahan yang agak lumayan. Bagaimanakah caranya ?

Cuba anda bayangkan, jika kita menjual kertas surat khabar lama yang ada dirumah kita. Berapakah hasil yang bakal kita dapat dari hasil jualan tersebut ?. Jika beratnya 1 kilo mungkin hasil yang akan kita perolehi adalah dalam lingkungan RM 2.00 macam tu. Saya pun tidak berapa pasti, ini kerana kerja-kerja menjual surat khabar lama ini biasanya adik saya yang akan buat operasi. Biasalah budak-budak sekolah nak cari duit poket.

Ini faktanya yang sebenar, jika anda dapat menghasilkan produk kraftangan dari jumlah berat 1 kilo kertas surat khabar lama yang telah dijual tadi. Purata jumlah hasil pendapatan yang bakal anda perolehi adalah dalam linkungan RM 30.00 hingga RM 70.00 dan mungkin akan lebih dari itu. Ini bergantung kepada jenis produk kraftangan yang anda hasilkan. Jika reka bentuknya menarik dan kualitinya baik sudah tentu pulangan yang bakal anda perolehi akan melebihi dari apa yang saya sebutkan tadi.

Menarik bukan ? kepada suri rumah yang ingin mencari sumber pendapatan tambahan. Jadikanlah aktiviti membuat kraftangan dari bahan kitar semula ini sebagai salah satu punca pendapatan tambahan anda. Yang penting anda perlu ada sedikit kretiviti untuk mengubahnya menjadi sesuatu yang menarik.

Kepada yang berminat untuk mengetahui bagaimana hasil kraftangan dari kertas ini dihasilkan dengan lebih lanjut, sila hubungi saya sekarang.Saya harap maklumat ini dapat membuka  satu lagi peluang baru buat anda semua dalam menambah sumber pendapatan yang sedia ada.Sampai di sini sahaja dan lain kali kita sambung lagi di topik yang lain pulak. ( telah ditamatkan perkhidmatan, tukang kraftangan bertukar ke bidang jahitan baju wanita katanya lebih lumayan )

Sekian terima kasih dan selamat mencuba.

 

Posted on

Stochastic Oscillator

The Stochastic Oscillator is an important tool of technical analysis.

What is it?

The Stochastic Oscillator is a measure of momentum. It shows the location of the

current closing price, relative to the high/low range over a defined

number of periods. Closing levels that are consistently near the top of

the range indicate buying pressure; and those near the bottom of the

range indicate selling pressure. Since %K is a percentage, or ratio,

its values fluctuate between 0 and 100.

How can it make me a better investor

Investors use the Stochastic Oscillator to spot buy and sell signals. While technical analysis is not a fool proof method, it can provide insightful mathematical information to inform your decision process.

Use the Stochastic Oscillator as a technical indicator

Generally,values of the oscillator below 20 are considered oversold. Values above 80 are considered overbought. When a divergence from these overbought or oversold levels develop, a buy/sell signal is given. For example, once the oscillator reaches overbought levels, a trader should wait for a negative divergence to develop and cross below 80. Upon a second dip below 80 the trader is given the sell signal. For a buy signal, once the oscillator reaches an oversold level a trader would wait for a positive divergence moving above 20 once. A second break above 20 confirms the divergence and gives the buy signal. See the above image for a visual example of possible signals.

powered by performancing firefox